tisdag 26 maj 2009

Would you pick me up

Här om dagen var jag och shoppade. Gick omkring i en skoaffär, tryckte på min mobil och tänkte helt enkelt inte mycket på vart jag gick. Vände mig om utan att titta och snubblade över en pall. Pang bom. Rakt ner i golvet med huvudet först.

Där låg jag på golvet med benen över pallen, kroppen på ena sidan och högra skon på andra. Sprattlar till och reser mig upp. Folk skrattar. Jag är själv. Väljer att låtsas som inget har hänt och spanar lite mer på de röda skorna i hörnet tillräckligt länge för att folk ska tro att jag är cool med situationen. Springer sedan fort som fan därifrån.

Jag känner mig väldigt sällan elegant men i detta tillfälle kände jag mig sjukt oelegant.

1 kommentar:

Anonym sa...

hahaha, sååå jävla söt du är, garvar fortfarande kan se det framför mig. haha..! snart är du hemma älskl. saknar dej massa.love xoxo angelica